Известие

Collapse
No announcement yet.

проблем с климатика на 156-цата

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • проблем с климатика на 156-цата

    Здравейте колеги, днес се наканих да заредя климатикът на Алфа Ромео 156 2.0 бензин с фреон, но ударих на камък, първо имаше изтичане от системата, второ не работеше релето , което задейства перката ( купих ново -работи ) и сега нов проблем-перката не иска да се задейства автоматично, дали проблемът е от пресостата ? Оттук идва може би и изтичането на фреон , компресора си работи , и силно се надявам, ако сменя пресостата да мога да си карам автомобила с работещ климатик , някой знае ли къде в София мога да си купя пресостат на добри цени ? ето и линк на моя модел :
    http://www.oscaro.com/pressostat-val...6-673167-550-p
    днес почти си бях поръчал един за 67 лв , но реших да проверя и на друго място. Моля някой ако се е сблъсквал с такъв проблем да ме посъветва как да постъпя . Благодаря предварително за помощта !

  • #2
    Сирурен ли си, че е от него. Отиди при някой ел техник да го измери, а ако действително не работи изтичането може да е умисленно с цел предпазване на системата. Накратко системата заработва вдига налягане съответно загрява перката не тръгва не може да свали налягането и с тази презумция е направено това нещо да се изпусне фреона, с цел предпазване от гръмване

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от vanko_monev Покажи съобщение
      Сирурен ли си, че е от него. Отиди при някой ел техник да го измери, а ако действително не работи изтичането може да е умисленно с цел предпазване на системата. Накратко системата заработва вдига налягане съответно загрява перката не тръгва не може да свали налягането и с тази презумция е направено това нещо да се изпусне фреона, с цел предпазване от гръмване
      Ако не се включи перката пресостата изключва компресора!При старите климатици се изпуска фреон при повишено налягане, сега са направени по-кадърно.
      sigpic
      "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

      Comment


      • #4
        Извинявам се ако с нещо съм подвел колегата, това с изпускането съм го вийдал при Мерцедес W124. А за да е сигурен колегатата дали пресостата е проблема да го скаси и ще стане ясно

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от vanko_monev Покажи съобщение
          Извинявам се ако с нещо съм подвел колегата, това с изпускането съм го вийдал при Мерцедес W124. А за да е сигурен колегатата дали пресостата е проблема да го скаси и ще стане ясно
          Пресостата се управлява от налягането, колегата няма как да го тества сам!
          sigpic
          "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

          Comment


          • #6
            Колеги, пресостатът представлява гофрирано мяхче, което се издува при подаване на налягане в него (като мях на акордеон). От едната си страна мяхчето е отворено към системата на климатика, а от другата, затворената избутва електрически прекъсвач (все едно пръст, цъкащ ключа на лампа). Това не е ракетна наука - пресостат високо налягане сработва при вдигането на налягането на фреона над дадена стойност при работата на климатика, т.е. прекъсва ел. верига и я възстановява пак при спадането на налягането. Пресостат ниско налягане прекъсва ел. верига при спадане на налягането, и при пробив в системата не би я възстановил.

            Тестване на пресостат е принципно възможно, ако има как да му се подаде контролирано налягане и с прост мултицет на пищялка се види дали действа според каталожните данни. Също е възможно да се намерят схемите на ел. навързване на климатика на колата или да се проследят жиците и да се види този пресостат какво точно командва.
            Недозавиване е когато се халосаш у дувара с предницата
            Презавиване е когато се халосаш у дувара със задницата
            Мощност е колко бързо ще се халосаш у дувара
            Въртящ момент е колко далече ще влачиш дувара...

            Comment


            • #7
              Добре де, а пресостата има ли нещо общо с перката за охлаждане ? От него ли зависи кога тя ще се включи ?

              Comment


              • #8
                Да.
                sigpic
                "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                Comment


                • #9
                  ясноо ,благодаря на всички за информацията, в понеделник ще взема, а пресостата има ли значение на коя марка ще е, понеже мисля за нещо по - евтино , но задължително искам да е нов

                  Comment


                  • #10
                    Аз защо си мисля, че пресостата включва САМО 2-ра степен на вентилатора ! При задействане на системата на климатика, 1-ва степен тръгва веднага, независимо от положението на пресостата за ниско/високо налягане !
                    ПП: Не съм сигурен при Алфа дали е така !

                    Comment


                    • #11
                      Той е с една перка, тя се включва на 16 бара и изключва на 11.Ако е с две перки, първо се включват на 1-ва, после пак на 16 бара включват 2-ра.
                      sigpic
                      "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Kuker Покажи съобщение
                        Той е с една перка, тя се включва на 16 бара и изключва на 11.Ако е с две перки, първо се включват на 1-ва, после пак на 16 бара включват 2-ра.
                        Да обаче 1-ва степен я пуска ЕКУ-то,след като получи сигнал че компресора е включен
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          Така е, пресостата включва 2-ра.Не знам как си ме разбрал...
                          sigpic
                          "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Kuker Покажи съобщение
                            Така е, пресостата включва 2-ра.Не знам как си ме разбрал...
                            Колегата доколкото разбрах му няма 1-а степен
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment


                            • #15
                              А аз разбрах, че си е сменил релето и перката работи!Сега си търси пресостат, защото не му включва перката когато работи климатика!
                              sigpic
                              "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                              Comment

                              Working...
                              X